Curry z dynią

Ostatnio dostałam dynię od teściowej, ekologiczną, niepryskaną :) Była tak mała, że nie nadawała się na zupkę. Zastanawiałam się, co z niej zrobić... W szafce było kupione jakiś czas temu mleko kokosowe. Padło na curry i to był zdecydowanie bardzo dobry pomysł :)

Składniki:
1/2 kg piersi z kurczaka
45 dkg dyni Hokkaido
350 ml mleczka kokosowego
3 małe papryczki ostre
sól, pieprz do smaku
3 łyżeczki soku z cytryny
1 ząbek czosnku
3/4 opakowania przyprawy curry
olej do smażenia

Wykonanie:
Kurczaka umyć, osuszyć, oczyścić i pokroić w kostkę. Na patelni rozgrzać olej, wrzucić kurczaka, posypać curry, przemieszać i podsmażyć.
Po chwili dodać umytą, wydrążoną i pokrojoną w kostkę dynię oraz posiekane czosnek i ostrą papryczkę.
Smażyć ok. 10-15 minut, od czasu do czasu mieszając. Całość zalać mleczkiem kokosowym, przyprawić curry, solą i pieprzem, wlać sok z cytryny, przemieszać, przykryć i dusić do momentu aż zmięknie dynia (jeszcze ok 15-20 minut).
Podawać z ryżem.
Pycha!!!

10 komentarzy:

  1. Pysznie się prezentuje i na pewno smakuje świetnie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nigdy nie jadłam curry i dyni :)

    OdpowiedzUsuń
  3. A ja jeszcze w tym roku nie kupowałam dyni, bo za każdym razem brakuje mi miejsca w koszyku na rowerze... chęcią bym zjadła takie curry!

    OdpowiedzUsuń
  4. i podane koniecznie z ryżem... mniam!

    OdpowiedzUsuń
  5. Super, z dyni zawsze można zrobić coś fajnego :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Cudowny kolorek :) Danie idealne na jesień ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Przepis bardzo apetyczny. :) Muszę w najbliższym czasie kupić piersi, bo akurat dostałam od sąsiadki śliczną dynię i nie za bardzo wiem co z niej zrobić. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Jak dynia to musi być curry. Super pomysł na smaczny obiad. :-)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Z maminego zeszytu , Blogger