Placki z czerwonych ziemniaków

Ostatnio na targu w moim rodzinnym miasteczku pojawiły się młode czerwone ziemniaki, ponoć idealne na placki ziemniaczane. Tak były zachwalane przez osobę sprzedającą, że nie mogłam przejść obok nich obojętnie. Placki wyszły świetne i mega chrupiące. Teraz tą odmianę mogę polecić sama :) Wypróbujcie!!!

Składniki:
1 kg czerwonych ziemniaków
1 jajko
2 łyżki jogurtu naturalnego
1 cebula
1 papryka chili
1/2 szkl. mąki (ja blendowałam ziemniaki, więc masa była trochę rzadsza, jeśli trzecie je na tarce, będziecie potrzebować troszkę mniej mąki)
sól, pieprz do smaku
olej do smażenia

Wykonanie:
Papryczkę umyć, pozbawić ogonka. Ziemniaki obrać, umyć, osuszyć, wrzucić do blendera, dołożyć cebulę i papryczkę, zblendować.
Następnie dodać jajko, jogurt naturalny, sól i pieprz do smaku oraz mąkę. Przemieszać. Masę nakładać łyżką na rozgrzany olej.
Smażyć z dwóch stron na rumiany kolor.
Podawać ze śmietaną lub gulaszem.
Pycha!!!

16 komentarzy:

  1. Fajny pomysł :) Nie znam czerwonych ziemniaków, ciekawa jestem smaku placków :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zmaminegozeszytu.pl4 sierpnia 2017 18:01

      Smakują tak samo, jak zwykłe, tyle że są bardziej chrupiące :)

      Usuń
  2. Bardzo fajny pomysł z tym blendowaniem ziemniaków. Zawsze tarłam na tarce, ewentualnie robot tarł, ale w blenderze nie robiłam :) Spróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zmaminegozeszytu.pl4 sierpnia 2017 18:03

      No właśnie mi się nie chciało trzeć, a nie mam takiej przystawki do robota. Postanowiłam więc zblendować. Lenistwo matką wynalazków ;)

      Usuń
  3. Placki ziemniaczane mogę jeść codziennie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zmaminegozeszytu.pl4 sierpnia 2017 18:05

      Ja też bardzo lubię ;)

      Usuń
  4. Placków jeszcze z nich nie robiłam. Fajny przepis :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zmaminegozeszytu.pl4 sierpnia 2017 18:04

      Dziękuję i polecam ;)

      Usuń
  5. Placki moje ulubione ja w blenderze robiłam - raz przez pomyłkę dosypałam płatków owsianych i też byly super

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zmaminegozeszytu.pl4 sierpnia 2017 18:06

      Muszę spróbować ;)

      Usuń
  6. Placuszki prezentują się bardzo kusząco :D Czerwonych ziemniaków jeszcze nigdy nie jadłam ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zmaminegozeszytu.pl4 sierpnia 2017 18:10

      Czerwoną mają tylko skórkę, w środku wyglądają jak normalne. Na placki ziemniaczane nadają się idealnie :)

      Usuń
  7. Placki wyglądają bardzo apetycznie. Akurat dzisiaj na obiad też miałam placki ziemniaczane, ale z "normalnych" ziemniaków. O czerwonych ziemniakach jeszcze nie słyszałam i się zastanawiam, gdzie w mojej okolicy mogłabym takie kupić.

    OdpowiedzUsuń
  8. Ta papryczka chili to świetna myśl!

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiam placki ziemniaczane.  

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Z maminego zeszytu , Blogger