Bułeczki drożdżowe z nadzieniem rabarbarowym, truskawkowym i serowo-truskawkowym

Piekąc jakiś czas temu rogaliki drożdżowe, nie wiedziałam, że będą one takie pyszne. Tym razem postanowiłam zrobić bułeczki z tego ciasta i wykorzystać sezonowe owoce. Wyszły wspaniałe. Wypróbujcie sami ;)

Składniki na ciasto:
Przepis na ciasto drożdżowe znajdziecie tutaj (ja robiłam z podwójnej porcji)

Składniki na nadzienie:
2 laski rabarbaru
2 1/2 łyżki cukru trzcinowego
1 kg truskawek
1kostka sera twarogowego (kostka 250 g)
1 żółtko
cukier puder do smaku
bułka tarta

Wykonanie:
Rabarbar opłukać, obrać i pokroić. Wrzucić na patelnię, posypać cukrem i podsmażyć, przestudzić.
Truskawki opłukać, odszypułkować i pokroić na mniejsze kawałki. Ser utrzeć z żółtkiem i cukrem pudrem.

Wykonanie bułeczek:
Ciasto podzielić na mniejsze kawałki, położyć na stolnicy podsypać mąką i rozwałkować.
Rozłożyć nadzienie, przykryć warstwą ciasta, posypać bułką tartą i wykroić większą szklanką bułeczki (postępować tak z każdym nadzieniem: truskawkowym, rabarbarowym i serowo-truskawkowym- aż do wykończenia).
Następnie ułożyć je na blasze wyścielonej pergaminem, posmarować wodą, posypać kruszonką (przepis tutaj - zamiast margaryny dałam masło i zrobiłam kruszonkę z podwójnej porcji)
i wstawić do piekarnika rozgrzanego do 180 stopni.
Piec na rumiany kolor, przestudzić, polać lukrem lub posypać cukrem pudrem.
Pycha!!!

13 komentarzy:

  1. Cudne! Uwielbiam takie bułeczki, a narobiłaś mi teraz takiej ochoty, że na pewno w najbliższym czasie zrobię :)

    OdpowiedzUsuń
  2. O kurczę, muszą być przepyszne! :) Wyglądają bajecznie, chętnie bym jedną porwała :D

    OdpowiedzUsuń
  3. zjadłabym z chęcią taką bułeczkę

    OdpowiedzUsuń
  4. Wspaniałe! Biegnę do ogródka po rabarbar! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo lubię drożdzówki, a te Twoje wyglądają przepysznie. Głodna się zrobiłam jak wilk. :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Oj takimi bułeczkami to ja bym nie pogardziłą

    OdpowiedzUsuń
  7. Omg ale mi smaka narobiłaś:) zapisuję przepis i na prwno wypróbuję gdy będę miała więcej czasu:) Obserwuję bloga:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo apetyczne! U mnie też ostatnio rabarbarowo!

    OdpowiedzUsuń
  9. Mniaaam! Przepiękne bułeczki i takie smakowite w środku! Kradnę kilka :)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Z maminego zeszytu , Blogger