Rogale drożdżowe z pyszną marmoladą wieloowocową

Jakiś czas temu otrzymałam od firmy JAMAR - polskiego producenta przetworów owocowych i warzywnych, paczkę z produktami do testowania. Znalazły się w niej: ketchup, sos meksykański, groszek konserwowy oraz marmolada wieloowocowa twarda. Ten ostatni produkt postanowiłam wypróbować w ostatni weekend. Przed dłuższy czas zastanawiałam się, co upiec, zwłaszcza, że spodziewałam się gości. Padło na rogale drożdżowe - przepis sprawdzony, który jest w naszej rodzinie od lat. Marmolada sprawdziła się rewelacyjnie. Jej twarda konsystencja sprawiła, że nic nie wypłynęło ze środka, a smak w połączeniu z ciastem drożdżowym i lukrem zachwycił gości. Polecam bardzo serdecznie!!!
Składniki:
1/2 kg i 2 łyżki mąki (+ mąka do podsypywania)
5 dkg drożdży
1/2 kostki margaryny
1/3 łyżeczki soli
2 łyżki cukru
1 żółtko
1 całe jajko
1 szkl. mleka
260 g marmolady wieloowocowej twardej ( firmy JAMAR)
1/2 małego słoiczka wiśni z kompotu


Wykonanie:
Drożdże rozetrzeć z cukrem. Dodać jajko, żółtko, letnie mleko i rozpuszczoną margarynę. Połączyć składniki, dodać mąkę.
Zagnieść ciasto, przełożyć je na stolnicę, dość cienko rozwałkować. Następnie przyłożyć duży talerz i wyciąć z ciasta okrąg. Podzielić go na cztery części, na każdej z nich rozłożyć marmoladę (1 dużą łyżeczkę), zwinąć rogalik (marmoladę wykończyłam, a na resztę rogalików zwinęłam z wiśniami z kompotu).
Ułożyć go na blasze wyścielonej papierem do pieczenia i posmarować wodą. Włożyć do piekarnika rozgrzanego do 180 stopni.
Piec około 20 minut (do zarumienienia), przestudzić i polać lukrem.
Pycha!!!

14 komentarzy:

  1. Takie rogaliki to ja proszę do kawki :) Mniam...pysznie wyglądają :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zmaminegozeszytu.pl24 maja 2017 19:55

      Na prawdę polecam, Aniu, bo są pyszne :)

      Usuń
  2. Bardzo lubię takie rogaliki. Idealnie nadają się na drugie śniadanie do pracy :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Z chęcią zjadła bym takiego rogalika. Lubię wszystko co drożdżowe :)))

    OdpowiedzUsuń
  4. Dobrze, że przypominasz mi o tym przepisie Martuś. Chetnie je zrobię, może nawet w przyszłym tygodniu. :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. dawno takich nie robiłam..

    OdpowiedzUsuń
  6. wyglądają bardzo apetycznie, chętnie bym się skusiła :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Przyznam, że nie znam produktów tej firmy... ale Twoje rogaliki przekonują mnie od razu ;) mniam

    OdpowiedzUsuń
  8. drożdżowe wypieki zawsze chętnie robię, a te rogaliki są kuszące

    OdpowiedzUsuń
  9. zmaminegozeszytu.pl26 maja 2017 14:52

    Dziękuję za wszystkie miłe słowa :)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Z maminego zeszytu , Blogger