Botwinkowa z młodymi ziemniaczkami i jajkiem

Kiedy na targu zobaczyłam piękne i młode listki buraczków, nie mogłam przejść obok nich obojętnie. Pomysł i ochota na domową zupę z botwinki pojawiły się szybko. Wyszło pysznie, tym razem troszkę poeksperymentowałam i zamiast zabielić ją śmietanką, dałam mleczko kokosowe. Wyszło na prawdę pysznie. Polecam!!!

Składniki:
3 litry bulionu
3 średniej wielkości buraczki
3 pęczki botwinki
2 łyżki masła klarowanego
5 łyżek octu
5 młodych ziemniaczków
300 ml mleczka kokosowego
1 1/2 łyżki syropu z agawy
sól, pieprz do smaku

Wykonanie:
Ziemniaczki obrać, umyć i pokroić w grubszą kostkę, ugotować (około 7-8 minut), odcedzić. Buraczki ugotować (około 40 minut), odcedzić, obrać, pokroić w grubszą i większą kostkę, wrzucić na masło klarowane, podsmażyć.
Następnie dodać opłukaną i posiekaną botwinkę, chwilę podsmażyć.
Całość zalać bulionem, pogotować około 10 minut, dorzucić ziemniaczki i wlać mleczko kokosowe. Zagotować, doprawić solą, pieprzem i syropem z agawy. Pogotować jeszcze 5 minut na wolnym ogniu.
Podawać z jajkiem ugotowanym na twardo.
Pycha!!!

18 komentarzy:

  1. Bardzo lubię botwinkę :) Twoje zupka wygląda bardzo apetycznie, więc wpraszam się na obiadek :)

    OdpowiedzUsuń
  2. O tej porze roku takie danie jest obowiązkowe ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ta zupa zawsze kojarzy mi się z latem i ciepłą pogodą :) Pysznie się prezentuje :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zupa mojego dzieciństwa. Najlepsza na świecie. :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pychota, dzięki za inspirację na botwinkę! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. zmaminegozeszytu.pl24 maja 2017 17:50

    Ależ proszę :)

    OdpowiedzUsuń
  7. najlepsza wiosenna zupa !

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Z maminego zeszytu , Blogger