Zupa krem z pieczonej papryki i pomidora

W sklepach pojawiła się już rozsądna cena papryk, z której można przyrządzić różne pyszności. Ja postanowiłam ugotować z niej zupę krem, ale z dodatkiem pieczonego pomidora i ostrych papryczek. Wyszło na prawdę świetnie, polecam!!!

Składniki:
1 kg papryki czerwonej
3 pomidory malinowe
3 ząbki czosnku
1 l bulionu
3 małe ostre papryczki
kilka liści bazylii
1 łyżeczka suszonego tymianku
1 kulka mozzarelli do podania

Wykonanie:
Papryki i pomidory umyć, osuszyć. Papryki pozbawić gniazd nasiennych i przeciąć na pół, z pomidorów wyciąć łyka, naciąć je u góry i u dołu, żeby łatwiej ściągało się skórkę. Blachę do pieczenia wyłożyć pergaminem, ułożyć na niej papryki i wstawić do piekarnika nagrzanego do 210 stopni.
Po ok. 25-30 minutach obrócić papryki na drugą stronę i dołożyć pomidory oraz czosnek.
Całość pozostawić w piekarniku jeszcze przez 20-25 minut.
Upieczoną paprykę przełożyć do miski, górę przykryć folią aluminiową i odstawić do przestygnięcia. Pomidory oraz czosnek również przestudzić. Zarówno z pomidorów, jak i papryki ściągnąć, wrzucić je do garnka, zalać bulionem, wrzucić tymianek, upieczony czosnek (bez łupinek) oraz papryczki.
Gotować 15 minut, pod koniec wrzucić listki bazylii.
Całość zblendować, podawać z plastrami mozzarelli i bułką.
Pycha!!!

30 komentarzy:

  1. Pyszna zupa i jeszcze z mozarelą mniamm :) Gdy pieke warzywa owijam je w folię aluminiową, czosnek obrany również. Polecam na przyszłość :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jedna z lepszych zup :) Uwielbiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zmaminegozeszytu.pl16 września 2017 11:12

      Mi również bardzo posmakowała :)

      Usuń
  3. wspaniała zupa, muszę i ja taką robić

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam takie aromatyczne zupy z sezonowych warzyw. Wygląda bardzo smakowicie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. mniam! To musi być pyszne!

    OdpowiedzUsuń
  6. O! jakie pyszność ;) a dziś oglądałam pewien program, gdzie przygotowywano podobną zupkę i nabrałam ochoty na takie właśnie smaki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zmaminegozeszytu.pl16 września 2017 11:15

      Jesienią jak najbardziej smakują takie zupki :)

      Usuń
  7. Bardzo apetyczna zupa, pieczone warzywa mają fajny intensywny smak, więc zupa też musi być pyszna :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zmaminegozeszytu.pl16 września 2017 11:17

      Dokładnie tak, zupy z pieczonych warzyw są pyszne :)

      Usuń
  8. jestem przekonana, że ta zupa jest smaczna!

    OdpowiedzUsuń
  9. Yummy, uwielbiam takie zupy z papryki. :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zmaminegozeszytu.pl16 września 2017 11:18

      Mi też bardzo przypadła do gustu :)

      Usuń
  10. Ale fajna zupka, muszę ją kiedyś wypróbować :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja z mozzarellą podaję pomidorową. Jest to jedno z najlepszych połączeń. Kiedyś wkroję do takiej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zmaminegozeszytu.pl16 września 2017 11:20

      Muszę spróbować dać mozzarellę do pomidorowej :)

      Usuń
  12. Ależ ta zupka cudownie wygląda! Uwielbiam pomidorową, z mozarellą jeszcze nie jadłam, ale pomysł mi się bardzo, ale to bardzo podoba :D

    OdpowiedzUsuń
  13. Robię podobny krem, chociaż papryka u mnie to jedynie dodatek - muszę wypróbować tej wersji. Zakładam, że jest jeszcze lepsza :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zmaminegozeszytu.pl19 września 2017 15:10

      Ta wersja jest na prawdę super, polecam ;)

      Usuń

Copyright © 2014 Z maminego zeszytu , Blogger