Sernik z kajmakową bitą śmietaną

Kiedy po raz pierwszy spróbowałam upiec sernik w kąpieli wodnej, byłam pod wrażeniem. Ciasto było delikatne, aksamitne i smakowało tak, jakby się jadło deser lodowy. Od tamtego czasu króluje u mnie sernik pieczony w ten sposób. Jest z nim troszkę roboty, ale jego smak potrafi wynagrodzić czas, który poświęciliśmy na jego upieczenie. Bardzo polecam!!!

Składniki na spód:
400 g ciastek zbożowych kakaowych
20 dkg masła

Wykonanie:
Ciastka dokładnie rozkruszyć w blenderze, dodać do nich rozpuszczone masło. Całość dokładnie wymieszać i wyłożyć na tortownicę wyścieloną papierem do pieczenia (dobrze przygnieść łyżką do spodu). Piec 20 minut w piekarniku rozgrzanym do 180 stopni. Przestudzić.

Składniki na masę serową i jej przygotowanie tutaj (zamiast jednego budyniu bez cukru, dałam dwa z cukrem :))
+ 1/2 puszki kajmaku

Wykonanie:
Gotową masę wylać na przestudzony wcześniej spód. Na górze zrobić ślimaczka z kajmaku. Do piekarnika rozgrzanego do 170 stopni wstawić dużą blachę (najlepiej tą, którą zakupiliśmy wraz z piekarnikiem - musi być dość głęboka), włożyć do niej tortownicę z sernikiem (wcześniej przygotować tortownicę do pieczenia w kąpieli wodnej i kilkakrotnie owinąć ją folią aluminiową) i wlać do dużej blachy wodę sięgającą do 1/3 wysokości tortownicy. Piec około 1 godziny 15 minut (1h 5 minut w 170 stopniach, następne 10 minut w 140 stopniach), wyłączyć piekarnik, uchylić go i zostawić ciasto w środku jeszcze przez około 30 minut.
Następnie wyjąć i dokładnie przestudzić.

Składniki na masę śmietanowo-kajmakową i polewę:
2 śmietanki 30% (każda po 330 ml)
3 łyżeczki żelatyny (już rozpuszczonej)
1/3 puszki kajmaku (tej większej)
2 łyżki cukru pudru
1/2 tabliczki gorzkiej czekolady
2 łyżeczki masła
5 łyżek mleka

Wykonanie:
Schłodzoną śmietanę ubić, dodać kajmak i żelatynę.
Dokładnie wymieszać. Gotową masę wyłożyć na zimny sernik (można go przełożyć i posmarować również jego boki).
Do czekolady wlać mleko i dodać masło, dokładnie rozpuścić. Polewą polać górę sernika.
Ciasto włożyć na 24 godziny do lodówki.
Pycha!!!

11 komentarzy:

  1. Uwielbiam serniki i masę kajmakową :) Dwa moje ulubione smaki :) Pysznie wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zmaminegozeszytu.pl1 maja 2017 20:55

      Bardzo dziękuję, Aniu ;)

      Usuń
  2. O kurczę, ale kusisz! Serniczek jak marzenie <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zmaminegozeszytu.pl1 maja 2017 20:56

      Na prawdę polecam, jest przepyszny ;)

      Usuń
  3. Wspaniały przepis Marta /to ja zapraszam na blog na pierogi a przepis zapisuje http://moje-wyroby.blog.pl/pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Nigdzie nie widzę składników na sernik :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zmaminegozeszytu.pl1 maja 2017 20:48

      Taką masę serową już robiłam, więc wstawiłam tylko link, żeby się nie powielało:
      http://zmaminegozeszytu.blogspot.com/2016/03/niebo-w-gebie-sernik.html
      Tutaj znajdzie Pani przepis na masę serową (troszkę zmodyfikowałam ją i zamiast jednego budyniu dałam dwa z cukrem)
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  5. Co za wspaniały serik. Bardzo lubię kajmak, więc te połączenie dla mnie na duże yeeees. :-)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Z maminego zeszytu , Blogger