Pieczone szparagi z piersią z kurczaka w boczku


Smak szparagów poznałam dwa lata temu. Nie wzbudziły one mojego entuzjazmu. Może dlatego, że były to białe szparagi - troszkę dla mnie mdłe, gorzkie i włókniste.  Całkowicie zmieniłam o nich zdanie, kiedy zjadłam zielone - pycha, a do tego nie trzeba ich obierać. Polecam:)

Składniki:
60 dkg piersi z kurczaka
10 dkg boczku surowego wędzonego (pokrojonego w cienkie plastry)
1 pęczek szparagów
sól, pieprz do smaku
oliwa
olej do smażenia

Wykonanie:
Piersi z kurczaka, umyć, osuszyć, oczyścić i pokroić w dość paski. Oprószyć solą i pieprzem z obu stron i usmażyć na małej ilości oleju.
Przestudzić. Kurczaka zawinąć w plastry boczku i ułożyć na wyścielonej pergaminem blasze.
Szparagi opłukać, odciąć końcówki, ułożyć na blasze, oprószyć solą i pieprzem i polać oliwą. Przemieszać. Całość wstawić do piekarnika nagrzanego do 200 stopni.
Piec 20-25 minut.

Smacznego!!!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2014 Z maminego zeszytu , Blogger