Najlepsze naleśniki na świecie - mojej mamy:)


Kiedyś jak były na obiad naleśniki, to dla mnie nie było obiadu. Kręciłam na ich widok nosem i strzelałam przysłowiowego focha. Dziś oddałabym za nie wszystko. Są puszyste i przepyszne. Każdy dostaje je prosto z patelni i smaruje dżemem czy nutellą. Najlepsze są jednak z serem, na który przepis znajdziecie niżej. Mam nadzieję, że wypróbujecie ten przepis i będzie Wam smakowało tak samo, jak mi:)

Składniki na serek do naleśników:
1 serek wieluński
1 kostka sera zmielonego półtłustego
3 łyżki cukru pudru

Wykonanie:
Wszystkie składniki wrzucić do miski. Zmiksować na puszystą masę.
Składniki na ciasto naleśnikowe:
3 jajka
ok. 2 szkl. mąki (zobaczyć, jaka jest konsystencja ciasta i ewentualnie jeszcze dodać)
1/2 l mleka
szczypta soli
szczypta proszku do pieczenia
1 1/2 łyżki cukru
2 łyżki oleju
1/2 szkl. wody

Wykonanie:
Jajka wbić do miski, dodać sól i cukier, utrzeć.
Następnie wlać mleko, wodę, wsypać mąkę i proszek do pieczenia.
Wymieszać. Na końcu dodać olej, przemieszać. Wlewać odpowiednią ilość ciasta na dobrze rozgrzaną patelnię. Smażyć z dwóch stron na rumiany kolor.
Podawać z serkiem, smażonymi jabłkami, dżemem. Zwinąć w rulon lub złożyć w kopertę.
Pycha!!!

3 komentarze:

  1. moja mama też robi przepyszne naleśniki :) pysznie wyglądają :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zmaminegozeszytu.pl20 kwietnia 2016 17:13

      Ach te nasze kochane mamy:)dziękuję!!!:)

      Usuń
  2. Wyglądają przesmacznie :) U mnie mistrzynią naleśników jest babcia ;)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Z maminego zeszytu , Blogger