Mój sposób na rybę po grecku

Tak przygotowaną rybę po grecku wprowadziła do naszego świątecznego menu ciocia Halinka. Kiedy jej zabrakło, inicjatywę przejęła moja mama. Zawsze podpatrywałam sposób jej przyrządzania. Dziś to ja zajmuję się jej przygotowaniem i zawsze jest tak samo pyszna.

Składniki:
1/2 selera
3 większe marchewki
2 pietruszki
1 1/2 papryki czerwonej
por(tylko biała część)
8o dkg dorsza (filet)
3/4 przecieru pomidorowego
2 łyżki pikantnego ketchupu (ja dałam Pudliszki)
mąka kukurydziana
2 jajka
olej rzepakowy do smażenia ryby
sól, pieprz do smaku

Wykonanie:
Marchewkę, pietruszkę i seler gotujemy al dente. Obieramy ze skórki i trzemy na tarce o grubych oczkach. Por kroimy w półksiężyce, paprykę na 2 cm paski. 



Wrzucamy na patelnię i dusimy ok. 8-10 minut. Do pora i papryki dodajemy starce wcześniej warzywa, mieszamy. Po chwili dodajemy przecier i ketchup. Doprawiamy solą i pieprzem do smaku. Jeszcze chwilę dusimy.

Rybę przyprawiamy solą i pieprzem, obtaczamy w jajku i mące kukurydzianej. Smażymy na złoty kolor. Ciepłą przekładamy również ciepłymi warzywami. 

Smacznego!!!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2014 Z maminego zeszytu , Blogger