Makaron z warzywami i kurczakiem w sosie teriyaki

Odkąd jestem w ciąży trochę zmieniły mi się smaki... Zawsze lubiłam warzywa, ale teraz pochłaniam je w dość dużej ilości i z niechęcią sięgam po mięsko. Oczywiście w ramach poświęcenia dla przyszłego potomka musi się ono znaleźć w daniu ;) Zapraszam Was na pyszny obiadek :)

Składniki:
200 g makaronu pełne ziarno "świdry"
1 cebula czerwona
1/2 cukinii
1/2 papryki żółtej
1/2 papryki czerwonej
6 zielonych szparagów
4 pieczarki
olej do smażenia
sól, pieprz do smaku
zioła prowansalskie
600 g piersi z kurczaka
6 łyżek oliwy
4 łyżki sosu teriyaki
1 łyżka oleju sezamowego
3 ząbki czosnku
mały kawałek imbiru
1-2 łyżeczki soku z cytryny
1/2 łyżki miodu
2 łyżeczki musztardy sarepskiej
3-4 łyżeczki prażonego sezamu

Wykonanie:
Makaron ugotować al dente, przestudzić. Cebulę, pieczarki i cukinię obrać (dodatkowo umyć). Szparagi podciąć, z papryk wyciąć gniazda nasienne, umyć. Wszystkie warzywa pokroić wedle życzenia (ja pokroiłam na dość drobne kawałki). Na patelni rozgrzać olej wrzucić szparagi, a po chwili pieczarki, chwilę posmażyć. Następnie dodać cebulę, papryki i cukinię.
Całość podsmażyć,wrzucić wcześniej ugotowany makaron, doprawić solą i pieprzem oraz ziołami prowansalskimi. Kurczaka oczyścić, umyć i pokroić na mniejsze kawałki. Czosnek i imbir obrać, czosnek pokroić na kawałki, imbir zetrzeć na tarce o drobniutkich oczkach. Na patelnię wlać oliwę, sos teriyaki, olej sezamowy, dodać miód, sok z cytryny, musztardę imbir oraz czosnek, wszystko podgrzać.
Następnie wrzucić kurczaka, smażyć do odparowania sosu, na koniec posypać sezamem, przemieszać.
Pycha!!!

5 komentarzy:

  1. W ciąży też pochłaniałam mnóstwo warzyw i owoców, na pewno wyjdzie to na dobre :) życzę dużo zdrówka i szczęśliwego rozwiązania! :) p.s. pyszne danie, moje smaki :) pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Apetyczny obiad, na pewno też bardzo smaczny i pożywny :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo smakowite poświęcenie :) Tyle kolorów i smaków na talerzu.

    OdpowiedzUsuń
  4. Mniam jak pysznie. Zdecydowanie lubię takie smaki :-)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Z maminego zeszytu , Blogger