Ciasto czekoladowe ze śliwkami

Przepis dostałam od znajomej. Wyglądał na baardzo skomplikowany. W związku z imieninami mamy i taty podjęłam wyzwanie i upiekłam czekoladowe ze śliwkami. Było pyszne i szybko zniknęło z blachy :( Polecam!!!

Składniki na biszkopt:
4 jajka
1 szkl. cukru
1/2 mąki pszennej
1/2 mąki ziemniaczanej
2 łyżki kakao
2 łyżeczki proszku do pieczenia
2 łyżki przegotowanej wody


Wykonanie:
Białka oddzielić od żółtek, ubić pianę, dodawać po troszkę cukru - cały czas ubijać.
Następnie wrzucać po jednym żółtku - ciągle ubijać.
Dodać zmieszane ze sobą produkty sypkie: mąki, kakao i proszek do pieczenia i wodę. 
Delikatnie przemieszać, aby połączyły się wszystkie składniki. Gotową masę wyłożyć na blachę posmarowaną margaryną i wyścieloną pergaminem.
Włożyć do piekarnika nagrzanego do 100 stopni. Po 5 minutach ustawić 170 stopni. Piec do "suchego patyczka".
Składniki na polewę i masę budyniową:
40 dkg śliwek kalifornijskich
2 gorzkie czekolady
3/4 kostki masła śmietankowego
1 budyń czekoladowy-słodzony
360 ml mleka
1 1/2 kostki margaryny Kasi
1 łyżka cukru
1 łyżka kakao
dżem z czarnej porzeczki
1/2 l spirytusu

Wykonanie:
Śliwki namoczyć w spirytusie. Zostawić na co najmniej 10 godzin.
Do mleka dodać łyżkę cukru, ugotować budyń, ostudzić.
Utrzeć z margaryną. Na koniec dodać kakao.
Czekoladę rozpuścić z masłem śmietankowym, dodać odciśnięte i pokrojone na trzy śliwki.
Ciasto przekroić na pół. Dolną część posmarować dżemem z czarnej porzeczki(ja dałam cały słoik, można dać troszkę mniej) i większą częścią masy budyniowej.
Przykryć drugim plackiem, posmarować masą i wyłożyć na górę wystudzone śliwki.
Pycha!!!





9 komentarzy:

  1. Wspaniałe ciasto !Na pewno pyszne ;robiłam podobne -wg przepisu Siostry Anastazji pod nazwą ''Łącki przekładaniec'' -zapraszam ;pozdrawiam;

    http://gotujenacodzien.blogspot.com/2015/12/acki-przekadaniec-wg-anastazji.html

    OdpowiedzUsuń
  2. Obłędne!!!:DDD Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  3. witam bardzo fajny przepis i blog ja mam blog początkujący więc też zapraszam pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zmaminegozeszytu.pl14 marca 2017 12:29

      Dziękuję, na pewno skorzystam ;)

      Usuń
  4. Rewelacyjne ciasto. :-) Zjadłabym :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zmaminegozeszytu.pl14 marca 2017 17:02

      Bardzo dziękuję i jak najbardziej polecam ;)

      Usuń
  5. Jak dla mnie świetny wpis. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Z maminego zeszytu , Blogger